পঞ্চদশী | Panchadashi

বই থেকে নমুনা পাঠ্য (মেশিন অনুবাদিত)

(Click to expand)
পঞ্চদশী। © Say weg বেদ্যস্ত ন স্থিরংজাগরে স্থিরম্‌। তত্ধেদোহতস্তয়োঃ সম্বিদেকরূপ। ন ভিদ্যতে ॥ ৪ স্বপ্তোশিতদ্য সৌযুপ্ততমোবোধোভবেৎ স্মৃতিঃ। সা চাববুদ্ধবিষয়াববুদ্ধং তত্তদা তমঃ ॥ ৫ BSR স্বপ্নেছপাতিদিশতি তথ স্বপ্নইতি। যথা জাগরণে 'বৈচিত্র্যাৎ feeds ভেদ: এঁকরপ্যাৎ সম্বিদোৎতেদন্তব] তেনৈৰ প্রকারেণ স্বপ্নে করণেষুগসংহৃতেষু জাগরিতমংস্কারগঃ oor: af: স্বপ্নইত্যুত্তলক্ষণায়াং স্বশ্নীবস্থায়ামপি বিষয় এব ভিন্ন ন মন্বিদিতি। ay যদি স্বপ্নজাগরয়োরেকাকারতা বিষয়তৎলম্বিদোর্ভেদাভেদাত্যাং তাই স্বপ্নে। জাগরিতইতি তৌটব্যবহারঃ কিন্নিমিত্তকইত্যাশক্কযাহ অত্র বেদ্যস্বিতি। অত্র স্বপ্নে con পরিধৃশ্তমান: বন্তজাতং ন fen ন afk প্রতীতিমাত্রশরীবৃত্বাৎ জাগরে তু পরিদৃপ্টমানং বস্তজাতং স্থির: alfa কালান্তরেথপি wR. যোগ্যত্বাছ অতঃ হ্বিরাচ্ছিরবিষয়ত্বলক্ষণবৈলক্ষণ্যাৎ তত্েদন্তয়ো: স্বপ্নজাগরযোর্ভেদইত্যর্থ:। নম স্বপ্নজাগরয়োর্ভেদশ্চেত্তঃলম্বিদোরপি তেদ: স্যাৎ Sst শঙ্কণহ তয়েরিতি। সন্বিদেকরূপ| a তিদ্যতে একরূপেতি হেতুগর্ভবিশেষণমূ I 8॥ CTU BATIK প্রনাধ্য সযুপ্তিকালীনস্তাপি wy covets wa তাবজ.জ্ঞানং সাধয়তি সুপ্তোখিতস্যেতি। পূর্বাং সুপ্তঃ পশ্চাহ্‌পিতঃ সুপ্তোখিতঃ সুপ্ত; সমুুপ্তিস্তস্মাহ্থিত ইতি বা wer নোযুপ্ততমোবোধ; শুযুপ্তিকালীনস্য eras যো বোধো arate ন কিঞ্চিদবেদিষমিতি, না স্মৃতিরেব ভবেং দাহুভবস্তৎকারণস্তেন্দিয়সন্লিকর্ষব্যাপ্তিলিঙ্গাদেরভাবাদিতি তাবঃ। ততঃ কিং? wale লা চাববুদ্ধবিষয়েতি। সা চ স্মৃতিরববুদ্ধবিষয়াৎ্ববুদ্ধোৎমুভূতোবিষয়োযস্ত!ঃ না Ste A স্মৃতিঃ সামুভবপূর্বিকেতিব্যাপ্তিলোকে দৃষ্টেতি or 1 ততোপি কিং Sate অব্বুদ্ধং Gen তমইতি। SSMS Pails Bs নৌষুপ্তং তম: OH সুযুপ্তাবববুদ্ধমমুভূতমিত্যবগন্তব্যম্‌ ৷ অত্রায়ং প্রয়োগঃ বিমতং ন কিঞ্চিদবেদিষমিতি জ্ঞানমনুভূতিপূর্যকং ভবিতুমর্€তি wens না মে মাতা] ইতি স্মৃতিবদিতি ॥ ৫॥ জাগ্রদবস্থার DH স্বপ্নাবস্থাতেও CHI বস্তু সকল পরস্পর ভিন্ন, কিন্ত জ্ঞান ভিন্ন নহে, (বিষয়-ভেদেই জ্ঞান-তেদ ব্যবহার ) তবে স্বপ্নাবস্থায় ও জাগ্রদবস্থায় প্রতেদ এই যে স্বপ্নে জ্ঞেয় ae নিতান্ত ক্ষণিক, আর জাগ্রদবস্থায় জ্ঞেয় বস্ত (সেরূপ ক্ষণিক নহে) ath অতএব স্বপ্ Glas উভয় অবস্থায় জ্ঞান একক্লূপ, তাহার ভেদ AE | ৪। RIAs ব্যক্তির জ্ঞান হয়, আমি নিদ্রাবস্থায় কিছু জানিতে পারি নাই, এই জানিতে না পারার বা অজ্ঞানের---যে জ্ঞান তাহ! স্মরণ তিন্ন



Leave a Comment